Alhamdulillah!-[SPM2014 RESULT]

Assalam and good day readers!Hahhhhh,at last!To be honest aku sgt2 teruja untuk tulis entry kali ini sebab dapat share kegembiraan aku dgn para reders ahaha cewahhh (aca aca ramai je readers kau!).Ok on the 3rd March of 2015,the sacred date,keputusan SPM 2014 telah pun dimumkan.Setelah berhempas pulas menantikan saat dan ketika itu dengan penuh debaran yg menusk-nusuk wah gitu ahahha,sampai jugak waktunya.

Aku tak tidur from mmm the day before mcm dah malam sikit smpai lah pagi 3rd March tu.Sebenarnya masa malam tu badan aku sgt letih ntah kenapa maybe sbb aku x makan masa siang.So logically aku patutnya boleh tidur lah kan?But no! I can't,tried many ways to sleep.Dengar MP3,tutup lampu kasi gelap satu bilik pun tak berjaya.Akhirnya aku tak tidur.Actually awalnya memang plan aku tak nak tidur so that I will be sleeping in the journey nak sampai sekolah.Tak nak rasa seksaan debaran tu sakit tahu tak nak merana.Tapi anehnya,masa hari kejadian tu aku tak rasa nervous at least tak se-nervous yang aku sangka aku akan hadapi.I was quite tenang dan happy I didn't know why.Aku ade la jugak tidur dalam kereta tapi tidur ayam je and not that long.

Sesampai je dekat sekolah.Jeng jeng jeng jeng (Beethoven music).Debaran kian terasa,my hearts races up,pounding faster every second.And aku hampir tak boleh nak berdiri nervous punya pasal.Dari kejauhan nampak ramai dah dekat depan dewan.Igtkn dh selesailah and ada yang dapat keputusan.Tapi tak.But lagi bagus!

Aku jumpa Ilyasa',Hakeem and Mujahid at first,yes my late night study pals ahaha.Pendek citer dengarnya sekolah aku berjaya mendapat tempat pertama ,No.1 di negeri Perak,and 52 students dapat straight A's.Ok nervous 52 itu ramai and I did really hope that I will be one of them sumpah la berharap gila.Duduk2 borak-borak sementara tunggu VIP datang sbb nk umumkan keputusan katanya.Alhamdulillah aku sangatlah gembira bila Cg. Zul umumkan sekolah kami SESTA,berjaya mendapat tempat pertama dengan pinter 1.7 something.Actually pointer tu turun.But thank Allah,MCKK pon jatuh teruk jugak so kami menang ahahaha,Jahat gile.

Few minutes later,VIP tu sampai,Pegawai PPD Btg. Pdg.Cg. Azfa jadi emcee macam biasalah.Semua dah berdebar dah and for sure I was not excluded.Pengumuman dimulakan dengan calon yang berjaya dapat 9A+ and mereka ialah:

-Syafiq Arfan bin Sait 
-Azeera bt Azmin Zuhri

Well memang dah boleh agak dah sebab dorang mmg genius nak mati.Pandai and consistent.Tahniah for them both.Aku ada lah jugak mengharap sikit nak 9A+ tu tapi tak ada rezeki so redha je lah.So lepas tu tiba masa 50 yg mendapat 9A (campur2).Yang pertama bla2,yg kedua bla2 yet still my name wasn't get called nervous dh ni.Cg. panggil ikut urutan kelas and tak ikut susunan abjad.Lepas tu masuklah range kelas aku,risau dah nama still tak kena panggil ,dalam hati dah ready dah nak terima kenyataan tak ada rezeki nak dapat 9A.Memang lah sakit dan pahit bak hempedu tapi kena terima jelah kan if that is the reality.Tiba-tiba.."yang ke 36, Abdul Wafiy bin Shamsul Arifin".I was Alhamdulillah!!!!Aku terus pgi dekat my parents hug them and cried, heheh sebab tadi risau tak dapat straight A, kah kah.Pergi la dekat stage bersama TBZ yg dapat straight A jugak.Indeed ,it is a such priceless experience sumpah best!

Fast Fact About Result:

-Pointer:1.7...
-Ranking:No.1 Perak,No. 1 SBP Zon Utara,No.14 SBP Kebangsaan.
-My best friend Manji got straight A's as well I am so proud of him for sure.Congrats Manji!
-My another best friend Ado,she didn't make it.Aku sedih gila dia spoil sbb Physics.aku sedih gila tengok dia nangis.Maybe tak ada rezeki untuk dia masa SPM mungkin pada masa hadapan.
-Killer subject:BM,BI and Physics.No longer Bio.Bio tahun ni melonjak naik,33 orang berjaya dapat A+ and I am one of them weeee!Sangat bangga =D
-A+ BM hanya 12 orang,A+ Eng hanya 4 orang dan A+ Physics aku tak tahu ahaha!
-Other blogger friends yang dapat straight A's are Aqil and Hanin tahniah untuk mereka!


How about mine?Nak gambar tak?
Ini dia Alhamdulillah,although I was a bit disappointed with my BM(Oh My BM!)


Alhamdulillah,A+ Bio and Add Maths paling aku suka!!!
So itulah ceritanya,sangat manis pengalaman ni.Memang takkan lupa lah!Insya Allah.Kalungan apresiasi buat para murabbi SESTA yang tersedia awesome kerana sanggup bersusah payah berusaha demi kejayaan kami.And lagi satu,YB dulu ada janji kalau SESTA No.1 Perak,dia akan beri RM20K,and nampaknya,janji itu perlulah dikotakan.Hadiah dari kami TBZ buat para guru yang tercinta =D.

Lastly,harapnya dengan result sebegini rupa dapatlah aku merealisasikan impian yang tertanam sekian lama di hatiku hahah iaitu nak further studies in Dentistry dkt Ireland or UK.Amin Insya Allah!Aku tak sabar nak datang masa hari anugerah kecemerlangan,NAK PAKAI JUBAH YANG ALA2 HARRY POTTER TUH.Mmg impian la!Alhamdulillah segala yang terjadi berlaku dengan izin-Nya.And pesanan untuk yg tidak berjaya jangan putus asa kerana rezeki anda mungkin lebih baik dari saya.Banyak lagi peluang untuk ke luar negara dan dpt biasiswa lepas matrikulasi dan asasi.SPM hanyalah permulaan.And for those yg berjaya jgn nk riak wa takabbur sangat.Rezeki tu Allah yg beri,bersyukur and give back to the society,Islam and our country.Ok!

Below are the pictures yang sempat la aku ambik dengan cikgu2,TBZ and juniors haha.Best gila!


Guru Kelas merangkap  cg. Fizik ,Cg. Rohani,sedeh Physics x dpt A+,hmm x pe lah x de rezeki



With my beloved 'Bonda' ahahha  jahat gila masa x tau result lagi dia dh psycho aku ahahha.Will miss her!
My English teacher for almost 4 year consecutively haha.She is among the first one yg aku cerita risau pasal essay 'Fisherman' haha
Selfie version pula LOL!
Ustaz Hamdi and Cikgu Nad, love them both!Thank you Cg. Nad merasa Bio A+ Alhamdulillah!Kirenye dpt tabik spring lah ni? ahahha.Sbb Cg. Nad  kata siapa yg Bio A+ cg. tabik spring hehe.
Manji,my best friend dpt straigt A's jugak! Congratulations!He is into engineering,software engineering katanya.Tngok muka pon dah tahu kan?
With Mirza,Thanks for the souvenir ahaha form Espanyol ok!haha
With my BFFL Ejae haha,selalu gaduh jugak dgn dia ni dulu.Alhamdulillah dua2 straight A's.Left is Zafri junior,SPM tahun ni!All the best! SPM susah tau LOL!
Juniors jugak left yg mcm Izzue Islam tu Syaidi and the middle is Mior my dormates.Diorang dua2 best!
Me and Haikal.Sakai laut sbbnya dua2 nervous mcm apatah dkt fb chat.Alhadulillah dua2 straight A's haha.
'I am Excellent'Amin!!!Semoga excellent and brilliant di duna dan akhirat.
TBZ Brothers yg dpt straight A's well my class ramai jugak Alhamdulillah!


Ok that's all thank you for reading yeee.Semoga semua akan berjaya di dunia dan di akhirat.SPM is not everything it is just the beginning of your life.Igt,langit tak selalunya cerah dan awan pasti berlalu so chill  dan sentisa bergantung harap kepada sang pencipta Allah S.W.T.Ingat tu smpai mati.

Assalamualaikum







0 comments:

Post a Comment